Charles Explorer logo
🇨🇿

Strategic Management

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JEB112

Sylabus

1. Zahájení kursu: Uvedení tématu strategického řízení (SM). Komplexní rámec SM. Význam a výhody SM. Etika v podnikání a SM. Úvod SM pro účely tohoto kursu.

2. Formulace strategie, proces tvorby vize a mise / poslání. Vytvoření a vyhodnocení mise.

3. Zhodnocení vnějšího prostředí. Externí audit. Působení vnějších vlivů na organizaci. Zhodnocení externích zdrojů informací. Srovnávací analýza a spolupráce mezi konkurenty. Nástroje strategických prognóz. Globální výzvy pro SM.

4. Zhodnocení vnitřního prostředí. Interní audit. Propojení strategie v rámci organizace. Klíčové funkce organizace ze strategického pohledu - řízení, marketing, finance a účetnictví, vývoj a výzkum, výroba, provoz, řízení informačních systémů, úvod k hodnotovému řízení. Benchmarking.

5. Úvod k procesnímu řízení. Procesní modelování, různé přístupy. Praktická tvorba procesního modelu.Průběžná zkouška

6. Úvod k tvorbě organizační struktury. Různé formy organizačních struktur. Tvorba procesně založené organizační struktury, diskuse alternativ.

7. Strategie v praxi. Dlouhodobé cíle. Typy strategií. Pět strategií podle Michaela Portera. Nástroje k naplnění strategie. SM v neziskových organizacích a malých středních podnicích.

8. Strategická analýza a alternativní řešení. Rámec komplexní formulace strategie. Fáze vstupů, sladění potřeb a očekávání, rozhodování. Specifická řešení jednotlivých organizací. Vybrané problémy z oblastí řízení.

9. Úvod k řízení výkonnosti. Různé přístupy. Tvorba kompletního systému Balanced Scorecard pro organizaci. Vazba výkonu a odměňování.

10. Implementace strategie: Řízení a provoz. Roční cíle. Postupy. Alokace zdrojů. Řešení problémových situací. Propojení struktur společnosti se strategií. Restrukturalizace. Reengineering, E-Engineering.

11. Implementace strategie: Marketing, finance / účetnictví, výzkum a vývoj, MIS.

12. Shrnutí strategického řízení, vyhodnocení strategického řízení. Prezentace závěrečného projektu (část I).Závěrečná zkouška

13. Výzvy

21. století v oblasti SM. Následná strategická doporučení. Prezentace závěrečného projektu (část II). Shrnutí a závěr kursu.

Anotace

Náplní tohoto kursu je představení tvorby, implementace a vyhodnocování strategie v současném dynamickém prostředí podnikání. Tento komplexní kurs bude založen na postupném aktivním budování celého strategického rámce formou projektu.