Charles Explorer logo
🇨🇿

Industrial Organisation

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JEM075

Sylabus

Stručný nástin obsahu kursu:

1. Úvod – „Pokročilá / aplikovaná mikroekonomie“, Tržní selhání.

2. „Tržní síla“, Diferenciace produktů (různými formami).

3. Aspekty umístění a diferenciace (Spatial and Location Competition).

4. Vertikální a horizontální struktury.

5. Tichá spolupráce a jak se jí dosahuje.

6. Síťové externality, standardizace a kompatibilita výrobků a systémů..

7. Konkurence versus tržní síla – netriviální vztahy.

8. Časové faktory v tržních vztazích.

9. Právní rámec v tržních vztazích.

10. Základy teorie kontraktů, Strategické aliance, Slučování (mergers).

11. y teorie firmy. Kontroly dealerských cen a exklusivní teritoria.

12. Investice do strategického zavádění nových technologií.

Anotace

Kurs se věnuje vysvětlením použití ekonomických modelů na chování firem - to se totiž může velmi lišit od toho, co bychom čekali po přečtení základních učebnic Ekonomie a na základě čisté teorie. Kurs se proto věnuje zejména těm aspektům, které způsobují, že se firmy chovají často zdánlivě odlišně.