01. Úvod, organizace předmětu, podmínky splnění, základní tematické vymezení 02. Komunikační akt (událost) a jeho složky, modely komunikace a přístupy k výkladu komunikace 03.
Typy mezilidské komunikace – individuální komunikace 04. Typy mezilidské komunikace – institucionální komunikace 05.
Jednotlivé typy komunikačních médií (primární, sekundární, terciární, kvartární) 06. Znak, kód a význam, základy sémiotiky 07.
Verbální kódy a jejich užití 08. Neverbální kódy a jejich užití 09.
Primární a sekundární kódy 10. Podstata medializace jako společenské změny a její důsledky pro mezilidskou komunikaci, periodizace vývoje lidské komunikace 11.
Významné směry (školy) studia mezilidské komunikace 12. Žurnalistika jako zvláštní typ institucionální komunikace
This course offers the students of bachelor study in Journalism broader basis for analytical and critical view of interpersonal - above all public and media - communication, mass media and their position and role in today?s society. The aim of the subject is to offer basic view of attempts to particular types and levels of communication and explanation of mass and media communication.
The course is ientical with course JKB004 Principles of Social Communication,