Charles Explorer logo
🇬🇧

Processing Agency Information

Class at Faculty of Social Sciences |
JJB019

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. října

Seznámení s cílem a programem povinného předmětu, s formami výuky a podmínkami ukončení kurzu. Harmonogram ZS.   8. října

Veřejné zdroje pro novináře I. Legislativní a obchodní informace – obchodní rejstřík, registr veřejných zakázek, katastr nemovitostí atd. Sociální sítě jako zdroj informací.   15. října

Lidské zdroje (etika práce se zdrojem, motivace poskytovatele informací, ověřování informací a jejich archivace, ochrana zdroje).   22. října 

Veřejné zdroje pro novináře II. Parlamentní weby, weby státní správy a samosprávy, média na internetu jako zdroj informací – portály z oblasti médií a žurnalistiky, oborová literatura.   5. listopadu (29. října je děkanské volno)

Informační zdroje pro studenty žurnalistiky na FSV UK. Vyhledávání v monitorovacích zdrojích (Newton, Factiva, ISI atd.) a v odborných databázích z oblasti médií a žurnalistiky (SAGE, Proquest atd.).   12. listopadu

Zpravodajské agentury jako zdroje informací. ČTK jako příklad agentury univerzální, národní a s veřejnoprávním statutem – s důrazem na poslání a zpravodajské úkoly vyplývající ze současné právní úpravy.   19. listopadu

Přehled aktuální agenturní produkce domácí provenience. Práce s Infobankou ČTK I (seznámení s prostředím a formálními náležitostmi servisu – metadata, např. klíčová slova, priority) se zaměřením na informace o očekávaných událostech: události, avíza, deníky a plány.   26. listopadu 8. Práce s Infobankou ČTK II  se zaměřením na základní zpravodajský servis: charakteristika agenturního textového zpravodajství, kontinuita a nepravidelný tok informací, formáty zpráv: otvírák, headline, fleš, standardní zpráva, verze, shrnutí, případně dokument, profil, monitor atd. Komunikace agentury s odběratelem: upozornění, embargo, oprava, storno.   3. prosince 9. Diversifikace a multimedializace produkce. Návštěva vybraných pracovišť ČTK se zaměřením na tvorbu textového zpravodajství, fotoservisu, infografického, zvukového a audiovizuálního servisu. On-line přenos, liveblog.    10. prosince 10. Práce s Infobankou ČTK III se zaměřením na archiv a dokumentační databáze.   17. prosince

Test. Závěr    

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět Práce s agenturními informacemi navazuje na Žurnalistickou tvorbu I a II a za cíl si klade prohloubit znalosti studentů bakalářského cyklu prezenčního studia žurnalistiky o zdrojích novinářských informací. Přiblíží informační zdroje pro studenty žurnalistiky na FSV UK a veřejné zdroje pro novináře. Na příkladě ČTK se pak studenti seznámí se soudobou agenturní produkcí domácí provenience a možnostmi jejího využívání v novinářské praxi. Předmět je jednosemestrální a je ukončen testem. Klasifikace na základě bodového zisku, podmínkou ukončení je aktivní účast ve výuce (tolerují se tři omluvené absence).

Work with agency information attending Journalistic Areas I and II and aims to provide information about students of bachelor's cycle full-time studies of journalism about sources of journalistic information. Provides information resources for students of journalism at FSV UK and public sources for journalists. On the example of the Czech News Agency, the students will become acquainted with the contemporary agency production of domestic experience and possibilities of their use in journalistic practice. The course is one-semester and ends with a test. Classification based on point gain, the condition for completion is active participation in the class (three excused absences are tolerated).