Sylabus
1. Úvod do předmětu; a. Úvod do strategického managementu: vymezení pojmů, definice funkčních strategií
2. Strategický management: a. Principy, cíle
3. Strategický management: a. Plánování ve strategii; vize a mise; tvorba cílů
4. Strategický marketing: a. Zasazení marketingové strategie do strategie podniku; b. Marketingový výzkum
5. Strategický marketing: a. Segmentace trhu b. Marketingový mix a jeho význam pro strategický marketing
6. Strategický marketing: a. marketingové situační analýzy
7. Strategický marketing: a. portfolio analýzy
8. Strategický marketing: a. cenová strategie
9. Strategický marketing: a. strategie distribučních cest b. volba stanoviště prodejny
10. Strategický marketing: a. produktová strategie + sortimentní kříž b. komunikační strategie
11. Strategický marketing: a. v ýběr vhodné strategie, její implementace a následná kontrola
12. Strategický marketing: a. základy tvorby mediální strategie b. shrnutí učiva
13.
2. Test
Výuka volně navazuje na předmět Strategie a finanční management I, jehož absolvování je podmínkou zápisu.
Předmět je koncipován tak, aby se student orientoval v základní problematice strategického managementu a do hloubky poznal tvorbu marketingové strategie, která je součástí podnikové strategie.
Po absolvování předmětu student umí prakticky pracovat s marketingovými situačními analýzami a zná skladbu portfolio analýz. Sám dokáže sestavit vize, mise a cíle podnik a určit cílový segment a v konečné fázi sestavit marketingovou strategii.
Praktické úkoly jsou představovány na příkladu fiktivní firmy, takže si student zkusí, jak se reálně tvoří celá strategie.
.