Předmět představuje problematiku kritiky marketingové komunikace a PR a její vývoj od konce 19. století po současnost. Zabývá se souvislostmi v oblasti managementu, ekonomie, práva, sociální reality a mediální komunikace.
Teoreticky vychází ze zázemí frankfurtské školy (Arendtová, Benjamin, Adorno, Horkheimer, Fromm), postmoderní filosofie (Foucault, Derrida, Welsch ad.) a ekonomie (Galbraith, Sedláček ad.) a kritiky spotřební společnosti. Pozornost bude věnována také kritice PR ve společenském kontextu, zejména budování důvěry (Ewen).
Studenti se dále seznámí se základními koncepty alternativního paradigmatu, problematikou ekologie a její sociální varianty, veřejného prostoru, soukromí, identity a nadkonzumace. Závěrem se předmět zaměří na vybrané případové studie z ČR.
Cílem předmětu je poskytnout studentům potřebný vhled do hlubších a celospolečenských důsledků, které s sebou rozvoj marketingové komunikace a PR přináší - nadspotřeba, privatizace veřejného prostoru, komercializace umění a kultury, ekologické dopady výroby či další eticky problematické oblasti, například marketing zacílený na děti apod. Předmět rozvíjí kritické myšlení a zaměřuje se na přípravu k odpovědnému rozhodování.
Studenti po absolvování předmětu nahlédnou problematiku studovaného oboru z jiných úhlů, budou schopni detekovat možná rizika a poznají některé (nezamýšlené) dopady marketingové komunikace a PR na společnost.