Charles Explorer logo
🇬🇧

Principles of Sociological Surveyes

Class at Faculty of Social Sciences |
JJB263

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Úvod do předmětu

2. Klasifikace výzkumů (tematická, metodologická)

3. Úloha výzkumných agentur

4. Reprezentativita v sociologickém výzkumu

5. Ekonomie sociologického výzkumu

6. Metodologické předpoklady kvalitativního výzkum

7. Pravidla dobrého scénáře

8. Metodologické předpoklady kvantitativního výzkumu

9. Pravidla dobrého dotazníku

10. Zpracování a analýza dat v kvantitativním sociologickém výzkumu

11. Zadavatel versus výzkumník

12. Specifika sociologického výzkumu firem (B2B)

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Pozornost je zaměřena především na využívání sociologických výzkumů v marketingové praxi, tedy tzv. marketingovým výzkumům. Studenti se seznámí s terminologií sociologických výzkumů a využívaných hraničních oborů (psychologie, etnografie, statistika), s předpoklady a omezeními aplikace sociologických výzkumů v marketingové praxi, se základními etapami realizace marketingových výzkumů, otázkami využívání specializovaných agentur pro realizaci výzkumů a možnostmi jejich realizace bez agentur v internetovém prostředí.

Součástí předmětu je také objasnění zásad tvorby výzkumných nástrojů (dotazníků a scénářů) a principů sběru empirického materiálu v sociologických výzkumech.