1. Úvod do předmětu
2. Klasifikace výzkumů (tematická, metodologická)
3. Úloha výzkumných agentur
4. Reprezentativita v sociologickém výzkumu
5. Ekonomie sociologického výzkumu
6. Metodologické předpoklady kvalitativního výzkum
7. Pravidla dobrého scénáře
8. Metodologické předpoklady kvantitativního výzkumu
9. Pravidla dobrého dotazníku
10. Zpracování a analýza dat v kvantitativním sociologickém výzkumu
11. Zadavatel versus výzkumník
12. Specifika sociologického výzkumu firem (B2B)
Pozornost je zaměřena především na využívání sociologických výzkumů v marketingové praxi, tedy tzv. marketingovým výzkumům. Studenti se seznámí s terminologií sociologických výzkumů a využívaných hraničních oborů (psychologie, etnografie, statistika), s předpoklady a omezeními aplikace sociologických výzkumů v marketingové praxi, se základními etapami realizace marketingových výzkumů, otázkami využívání specializovaných agentur pro realizaci výzkumů a možnostmi jejich realizace bez agentur v internetovém prostředí.
Součástí předmětu je také objasnění zásad tvorby výzkumných nástrojů (dotazníků a scénářů) a principů sběru empirického materiálu v sociologických výzkumech.