Charles Explorer logo
🇨🇿

Propedeutika sociologických výzkumů

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JJB263

Sylabus

1. Úvod do předmětu

2. Klasifikace výzkumů (tematická, metodologická)

3. Úloha výzkumných agentur

4. Reprezentativita v sociologickém výzkumu

5. Ekonomie sociologického výzkumu

6. Metodologické předpoklady kvalitativního výzkum

7. Pravidla dobrého scénáře

8. Metodologické předpoklady kvantitativního výzkumu

9. Pravidla dobrého dotazníku

10. Zpracování a analýza dat v kvantitativním sociologickém výzkumu

11. Zadavatel versus výzkumník

12. Specifika sociologického výzkumu firem (B2B)

Anotace

Pozornost je zaměřena především na využívání sociologických výzkumů v marketingové praxi, tedy tzv. marketingovým výzkumům. Studenti se seznámí s terminologií sociologických výzkumů a využívaných hraničních oborů (psychologie, etnografie, statistika), s předpoklady a omezeními aplikace sociologických výzkumů v marketingové praxi, se základními etapami realizace marketingových výzkumů, otázkami využívání specializovaných agentur pro realizaci výzkumů a možnostmi jejich realizace bez agentur v internetovém prostředí.

Součástí předmětu je také objasnění zásad tvorby výzkumných nástrojů (dotazníků a scénářů) a principů sběru empirického materiálu v sociologických výzkumech.