Charles Explorer logo
🇨🇿

Marketing a mediální gramotnost

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JJB265

Sylabus

Předběžná tematická struktura: I. Teoreticko-historická část: 01. mediální gramotnost a mediální výchova jako součást všeobecného vzdělání a vzdělávání - institucionalizace "poznání médií" 02. základní tematické vymezení mediální gramotnosti 03. mediální výchova v historickém kontextu, mediální výchova v zahraničí, vývoj a současný stav (přehled) 04. mediální výchova v českém prostředí (vývoj a současný stav), mediální výchova a její pozice v současném českém školství 05. cíle a poslání mediální výchovy, přístupy k výuce mediální výchovy, zdroje a prameny pro výuku k životu s médii 06. "systémové" problémy mediální výchovy: vztah k ostatním "výchovám", chápání šíře pojmu "mediální" 07. "společenské" problémy mediální výchovy: je mediální výchova součástí přípravy k plnohodnotnému občanství? Má mediální výchova obranný charakter? II.

Praktická část: 08. přístupy k realizaci mediální výchovy: mediální výchova jako integrované téma, mediální výchova a projektová výuka, mediální výchova jako samostatný předmět 09. ukázky realizace mediální výchovy: diskuse s učiteli z praxe, zadání projektů 10. -13. prezentace projektů Každý z účastníků vypracuje projekt (jeho podoba bude určena na základě zaměření studenta - může jít o teoretický text, popularizační text, didaktickou pomůcku pro učitele apod.) přispívající k rozvoji mediální gramotnosti určité soc. skupiny. Přípravu projektu, který bude zadán při osmém setkání, může student konzultovat s vedoucím semináře.

Výsledný projekt bude v závěru semestru představen a pokud možno "realizován".

Anotace

Předmět je určen studentům, kteří uvažují o pedagogické praxi, případně se chtějí zabývat problematikou mediální pedagogiky. V jeho rámci se budou studenti věnovat zejména problematice mediální gramotnosti (mediální výchovy) s důrazem na relevantní témata z oblasti marketingové komunikace.

Jednotlivá témata: mediální gramotnost a mediální výchova jako součást všeobecného vzdělání, historický kontext, mediální výchova v zahraničí, mediální výchova v českém prostředí, přístupy, zdroje a prameny mediální výchovy, vztah k ostatnímu vzdělávání, společenské problémy mediální výchovy, mediální výchova a projektová výuka atpod.