Charles Explorer logo
🇨🇿

On-line marketing

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JJB267

Sylabus

Úvod - představení programu kurzu, požadavky

Úvod do světa internetu - minulost vs. budoucnost (u nás/v zahraničí); penetrace českého internetu, srovnání se zahraničím; cílové skupiny na internetu (socio-demo charakteristika), modelové cílové skupiny; ženský vs. mužský internet

Využití internetu v marketingové komunikaci - základní znaky online marketingu (srovnání s offline mrktg - výhody) - proč investovat do online marketingu = efektivita online marketingu

Nástroje online marketingu: základní přehled, 1. display reklama (bannery)

Mikrostránky, webové stránky - trendy; tvorba webu (hlediska: obsahově-informační, marketingové, použitelnost, přístupnost, kreativita a webdesign, usebility testing)

Advergaming > gamifikace firemní komunikace, virální marketing, mobilní marketing

Permission marketing či tvorba komunit (virtuální světy, blogy, …), sociální sítě (úvod)

Sociální sítě a jejich využití v marketingu (Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube, Google+)

Trendy v online marketingu - mobilní marketing, Marketing 2.0 (3.0…), augmented reality, LBS (location based services) …

Performance marketing (SEM, affiliate marketing, PPC kampaně …), direct marketing (emailing)

Měření efektivity aneb jak správně definovat cíle? (generické příčiny selhání webu; technické metriky, cílově orientované metriky, specifické příčiny selhání webu)

Soutěže, žebříčky, profesní sdružení, asociace, oborová online média - osobnosti - ČR vs. zahraničí

Případové studie online komunikační strategie, příprava na vlastní projekt dle zadaného briefu

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy on-line marketingu v komerční sféře. Důraz je kladen na aktivní přístup a interaktivitu, těžištěm budou práce na konkrétních projektech a případových studiích reálných on-line marketingových kampaní.

Studenti se seznámí s prostředím internetu jako nástrojem marketingu, s metodami, jak přistupovat k různým cílovým skupinám, jak budovat crossmediální kampaně, jak naplňovat marketingové cíle, jak je měřit a vyhodnocovat návratnost investic. Součástí výuky budou i informace o trendech a vizích využití internetu v blízké budoucnosti.