I. Marketing v historických a sociálních souvislostech
II. Vývoj marketingové komunikace v českých zemích od roku 1918
III. Vývoj marketingové komunikace v českých zemích od roku 1989
IV. Marketingový prostředí a mix (s důrazem na komunikaci)
V. Marketing v internetovém věku
VI. Marketing 3.0 a aktuální trendy
VII. TEST
Poslední dvě hodiny prezentace esejů
Předmět navazuje na JJB269 Sociální kontext komunikace, je tedy vhodné navštěvovat kurzy v tomto pořadí.
Kurz se zabývá dějinným vývojem marketingového komunikace, dále soudobou teorií marketingové komunikace.
Rozebírá historický vývoj marketingového myšlení v USA, Evropě i českých zemích. Seznamuje studenty s koncepty marketingového prostředí, marketingové strategie, marketingového mixu a možnostmi zkoumání komunikace v historických a sociálních souvislostech.
Dále se kurz zabývá aktuálními trendy v marketingové komunikaci, především s ohledem na české prostředí.