Rozpis okruhů výuky: 1. Tištěná média a ochrana osobnosti a) zakotvení mediálního práva v právním systému České republiky b) právní úprava periodického tisku c) exkurz do právní úpravy neperiodických publikací a ostatních tiskovin d) ochrana osobnosti 2.
Elektronická média a) právní úprava rozhlasového a televizního vysílání b) legislativní pokusy o regulaci internetu c) média veřejné služby - Český rozhlas, Česká televize d) regulace a samoregulace reklamy 3. Autorské právo, ochrana osobních údajů, svobodný přístup k informacím a) autorský zákon b) exkurz do průmyslových práv c) ochrana osobních údajů d) svobodný přístup k informacím
Předmět Rozbor právního prostředí českých médií poskytuje posluchačům bakalářského kombinovaného studia oboru Mediální studia přehled o základních právních pojmech a relevantních právních normách vztahujících se k médiím v České republice. Cílem kurzu je poskytnout posluchačům orientaci v právním prostředí českých médií, s důrazem na praktické otázky a aktuální problémy českých médií. Důraz je kladen na práci s texty zákonů.
Na praktických příkladech si studenti osvojí řešení praktických právních problémů, které je mohou potkat při výkonu práce v médiích. Součástí kurzu jsou i praktická domácí cvičení, spočívající v řešení jednoduchých příkladů.