1. okruh: Česká média na přelomu 80. a 90. let přednáška v úvodním soustředění: Transformace médií jako typ společnské změny literatura k samostudiu a k testu:
BEDNAŘÍK, Petr - JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií. 1. vyd. Praha : Grada, 2010, 11. a 12. kapitola
POSTMAN, N.: Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta 1999, kapitola Věk zábavy (s. 91-106)
THOMPSON, J.B.: Média a modernita. Praha: Karolinum 2004, kap. Globalizace komunikace (s. 123-156) 2. Hlavní trendy ve vývoji médií v 90. letech test + přednáška/konzultace: Hlavní tendence ve vývoji českých a světových médií po roce 1989 literatura k samostudiu:
BENDA, Josef: Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989-2006. Praha: Karolinum, 2007, 3. kapitola
RAMONET, I.: Tyranie médií. Praha: Mladá fronta 2003, kapitola Nová impéria (s. 173-192)
JEŽEK, Vlastimil, JIRÁK, Jan: Média a my. Praha: AMU, kap. 2 a 4
HVÍŽĎALA, Karel: Mardata. Praha: Portál, 2011, kap. Co je bulvár, Nezodpovědný narcis a lajdácká média a oddíl III. Sonda 3.Příklady transformačních problémů českých médií prezentace výsledků práce studentských projetkových týmů
Předmět Česká média po roce 1990 poskytuje posluchačům bakalářského kombinovaného studia oboru Mediální studia základní orientaci ve změnách v oblasti masových médií a mediální komunikace, které nastaly ve vazbě na změny v politickém, ekonomickém a společenském systému po roce 1989. Všímá si vzniku nové struktury mediálního trhu, mediálního vlastnictví a jeho koncentrace, regulačních mechanismů, vztahu politických stran a médií stejně jako role reklamy pro média a role technologického vývoje.
Zabývá se posttransformačním vývojem v 90. letech a na začátku nového století s přihlédnutím k trendům, které se v mediální sféře prosazují v současnosti. 1. okruh: Světová a česká média na přelomu 80. a 90. let: výchozí rámec transice a transformace 2. okruh: Hlavní trendy ve vývoji médií v 90. letech 3. okruh: Příklady transformačních problémů českých médií