Charles Explorer logo
🇨🇿

Úvod do studia nových médií

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JJB613

Sylabus

NEJPOZDĚJI 15. ŘÍJNA 2020 OBDRŽÍ OD VYUČUJÍCÍHO VŠICHNI, KTEŘÍ JSOU PŘIHLÁŠENI NA KURZ, E-MAIL SE ZÁKLADNÍMI INFORMACEMI A ORGANIZAČNÍMI POKYNY KE ZPŮSOBU REALIZACE KURZU V NÁVAZNOSTI NA PLATNÁ EPIDEMIOLOGICKÁ OPATŘENÍ. E-MAIL BUDE ROZESLÁN NA ADRESY, KTERÉ MÁTE UVEDENY V SYSTÉMU SIS. 16. října 2020, 10:45-12:15 hod. (místnost H215)"Takzvaná" nová média - pojem, který vyvolává diskuse, a jeho vztah k příbuzným a souvisejícím pojmům(digitalizace, konvergence, média, multimédia, nová média, digitální média, konvergentní média, problematičnost užívání pojmu nová média, kyberprostor, hypertextualita interní a externí, interakce a interaktivita, komunikační rutiny, redakční rutiny, mediální logika, mediální formáty)   16. října 2020, 13:00-14:30 hod. (místnost H215)Aktuální vývojové trendy médií(mediální konvergence versus mediální hybridizace)   6. listopadu 2020, 13:00-14:30 hod. (místnost H215)"Takzvaná" nová média ve vztahu ke společnosti a k ostatním komunikačním médiím(oblasti každodenního života ovlivněné novými médii, žurnalistika ovlivněná novými médii, mediace, medializace, remediace, medializace internetu a internetizace masových médií, čtyři pilíře výzkumu médií v éře konvergence médií - výzkumy zaměřené na organizace, obsahy, publikum a účinky mediálních obsahů)

Anotace

Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Nabízí tři přednášky, které na sebe tematicky navazují.