Charles Explorer logo
🇬🇧

Public Polls Research II

Class at Faculty of Social Sciences |
JJM062

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Podmínky pro splnění studijních povinností: prokázání osvojených znalostí v písemném testu a zpracování eseje na vybrané téma v minimálním rozsahu 3 normostran (5400 znaků elektronického textu)

Organizace studia: předmět je veden přednáškovou formou s důrazem na samostatné studium předepsané literatury

Zakončení: předmět je zakončen zkouškou (písemný test) a esejí v minimálním rozsahu 3 normostran nebo 5400 znaků elektronického textu

Stručný program přednášek: 1 - 2. Analýza a interpretace dat

Statistické zpracování a analýza dat, multivariační techniky, interpretace, náhodná chyba. 3. Institucionalizace výzkumů, vývoj v České republice

Institucionalizace v USA, v Evropě, mezinárodní spolupráce. Mezinárodní a národní asociace, standardy kvality. Historie výzkumů veřejného mínění u nás – stav před 2. světovou válkou, poválečné a normalizační období, situace po roce 1989. 4. Metodologická a společenská kritika výzkumů veřejného mínění

Prezentace výsledků výzkumů, jejich argumentační použití v politické a veřejné komunikaci – problémy a rizika. Role výzkumů ve společenské praxi. Kritika metodologie, kritika demokratických funkcí výzkumů 5. Využití výzkumů v médiích

Role výzkumů v médiích, možnosti a meze jejich prezentace, možná interpretační zkreslení, prezentace výzkumů jako zdroj mínění 6. Volební výzkumy

Motivační výzkumy, předvolební výzkumy preferencí, exit polls. Důsledky rozdílů v metodice agentur, interpretace dat. 7. Kvalitativní výzkumy

Historie kvalitativního výzkumu – metoda mass observation

Metodologické principy, nestandardizovaný rozhovor - individuální, skupinový. Focus groups - ohniskové skupiny 8. Metody a techniky výzkumu trhu – vztah k výzkumů veřejného mínění

Různé techniky výzkumu trhu, metody analýzy spotřebitelského chování a životního stylu 9. Komunikační výzkum, výzkum publika

Historie komunikačního výzkumu, současné trendy, výzkumy publika pomocí hromadného dotazování, využití kvalitativních metod 10. Současné trendy ve výzkumech mínění a médií

Hlavní trendy v evropském a světovém kontextu, specifika České republiky, stěžejní témata výzkumu, otázky metodologie, prezentace výsledků

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět Výzkum veřejného mínění II tématicky navazuje na předmět Výzkum veřejného mínění I. V první části pokračuje výklad metodologie - problematika statistického zpracování a interpretace dat.

Dále se výuka zabývá institucionalizací výzkumů a s tím související metodologickou i demokratickou kritikou z hlediska jejich zpětného vlivu na veřejné mínění. Podrobněji se rozebírá využívání výzkumů v médiích.

Další část je zaměřena na volební výzkumy a na vzájemné vazby mezi výzkumy mínění a trhu. Závěr kurzu je věnován kvalitativním metodám při výzkumu mínění, komunikačnímu výzkumu a některým typům kvantitativního zkoumání mediálního publika.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.