1: 17.2. Seznámení s kurzem, jeho pravidly a sylabem 2: 24.2. Média a společnost I - základní analytické pojmy, zdroje a součásti
Reifová, I., 2004. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál. 3: 2. 3. Média a společnost II - základní metody výzkumu
Hagen, L., Končelík, J., Reifová, I., Scherer, H., Schulz, W., 2011. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum. 4: 9.3. Samostatná četba: ! Přednáška se nekoná! 5: 16.3. Reprezentace reality - Durkheim, Baudrillard
Barthers, Roland. 2004. Mytologie. Praha: Dokořán.
Baudrillard, Jean. 1996. O svádění. Olomouc: Votobia. 6: 23.3. Kritika masové kultury
Strinati, D. 1995. An Introduction to Theories of Popular Culture. London: Routledge. 7: 30.3. Kritika masové kultury - základní pojmy marxismu
Fromm, Erich. 2004. Obraz člověka u Marxe. Brno: L. Marek. 8: 6.4. Kulturní průmysl a populární kultura (Frankfurtská škola)
Adorno, Theodor W. 2009. Schéma masové kultury. Praha: Oikoymenh. 9: 13.4. Populární kultura a kultura každodennosti (Birmingham)
Gray, Ann. 2007. "Introduction". In Ann Gray, Jan Campbell, Mark Erickson, Stuart Hanson, Helen Wood (eds.), CCCS Selected Working Papers, Volume 1, Routledge. 10: 20.4. Průběžný test z literatury 11: 27.4. Multikulturalismus a feminismus (Gilroy, Spivak, Radway)
Radway, J. 2007. Čtení romancí: Ženy, patriarchát a populární literatura. In: Ženská literární tradice a hledání Identit. Antologie angloamerické literární teorie. Libora Oates-Indruchová (ed.). Brno: Slon. 12: 4.5. Rektorský sportovní den 13: 11.5. Neotechnologický determinismus, nový materialismus, mediální ekologie a archeologie
Harraway, Donna. 2002. Manifest kyborgů. In: Politika rodu a sexuální identity. Sociální studia, no. 7. http://jussiparikka.net/category/new-materialism/ 14: 18.5. Dewesternizace mediálních studií
The course will introduce students into the selected critical theories and concepts addressing the role of media in society. We shall discuss the cultural and social contexts of the origins and development of key critical theories, with a special focus on the Frankfurt School and the work and legacy of the Birmingham Centre for Contemporary Cultural Studies.
We shall approach media studies as a life academic discipline which has to deal with a dramatic ongoing development of its own object of study, as well as of the tools of is self-legitimisation. We shall also include a discussion of the ‘hottest trends’ in the field, i.e. internationalization, de-westernization, new materialism, O-O-O, media ecology, archaeology and literacy.