V přednášce se studenti seznámí s právními, hospodářskými a technickými podmínkami rozvoje reklamy v českých zemích. Získají informace o běžných reklamních nástrojích, o politických souvislostech a využití uměleckých prostředků v obchodní propagaci uvedeného období.
Předmět Dějiny reklamy I, II. nabízí studentům oborů Žurnalistika a Mediální studia informace o podmínkách a postupech české reklamy v 19. a v první polovině 20. století. Česká reklama bude sledována v evropském i celosvětovém kontextu. První část kurzu (zimní semestr) bude věnovaná počátkům české reklamy zhruba do první světové války.
Zaměří se především na právní a technické podmínky vzniku a rozvoje tohoto fenoménu, bude sledovat ovšem i politické a umělecko historické souvislosti jeho rozvoje. Druhá část přednášky (letní semestr) se bude zabývat uvedenou problematikou v meziválečném období včetně let druhé světové války.
Vedle výše uvedených aspektů se v této době zvýraznil podíl profesních a státních institucí na rozvoji reklamy, rozšířila se oblast technických prostředků, které se svému šíření využívala (film, rozhlas). Samostatná pozornost bude věnována také vztahu reklamy a sportu.
V letech druhé světové války bude výklad sledovat především vztah mezi obchodně propagačními a ideově politickými aspekty reklamy. Dvousemestrová přednáška věnovaná vzniku a projevům moderní české obchodní propagace od její "legalizace" živnostenským řádem z roku 1859 do konce první světové války 1918 a v letech první československé republiky 1918 - 1938.
Výklad sleduje obecné trendy i česká specifika reklamního působení.