1. Proč zkoumat obsahy (postavení mediálních obsahů a jejich analýz v kontextu mediálních studií; vědecko-výzkumná paradigmata; základní typologie analytických přístupů
2. Teorie I. (historie kvantitativní obsahové analýzy; konceptualizační fáze - volba tématu, výzkumné otázky, hypotézy, operacionalizační fáze)
3. Teorie II. (fáze ověřování, sběru dat, vyhodnocování; frekvenční analýzy X valenční analýzy; komputerizace obsahových analýz)
4. Typické oblasti využití OA, seznámení s rámcovými tématy, stručně k SPSS
5. Představování a práce s individuálními analytickými záměry
6.-8. Samostatný výzkum
9. a dál: Prezentace individuálních výzkumů, diskuse
Metodologický kurs Základy obsahových analýz (ZOA) seznamuje a učí studenty a studentky různým typům výzkumů a analýz mediálních obsahů.
V zimním semestru (ZOA I.) je naplánováno nejprve teoretické a posléze praktické osvojení kvantitativní obsahové analýzy.