Charles Explorer logo
🇬🇧

Media Literacy and Media Education

Class at Faculty of Social Sciences |
JJM151

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Předběžná tematická struktura:

I. Teoreticko-historická část: 01. mediální gramotnost a mediální výchova jako součást všeobecného vzdělání a vzdělávání - institucionalizace "poznání médií" 02. základní tematické vymezení mediální gramotnosti 03. mediální výchova v historickém kontextu, mediální výchova v zahraničí, vývoj a současný stav (přehled) 04. mediální výchova v českém prostředí (vývoj a současný stav), mediální výchova a její pozice v současném českém školství 05. cíle a poslání mediální výchovy, přístupy k výuce mediální výchovy, zdroje a prameny pro výuku k životu s médii 06. "systémové" problémy mediální výchovy: vztah k ostatním "výchovám", chápání šíře pojmu "mediální" 07. "společenské" problémy mediální výchovy: je mediální výchova součástí přípravy k plnohodnotnému občanství? Má mediální výchova obranný charakter?

II. Praktická část: 08. přístupy k realizaci mediální výchovy: mediální výchova jako integrované téma, mediální výchova a projektová výuka, mediální výchova jako samostatný předmět 09. ukázky realizace mediální výchovy: diskuse s učiteli z praxe, zadání projektů 10. -13. prezentace projektů

Každý z účastníků vypracuje projekt (jeho podoba bude určena na základě zaměření studenta - může jít o teoretický text, popularizační text, didaktickou pomůcku pro učitele apod.) přispívající k rozvoji mediální gramotnosti určité soc. skupiny. Přípravu projektu, který bude zadán při osmém setkání, může student konzultovat s vedoucím semináře. Výsledný projekt bude v závěru semestru představen a pokud možno "realizován".

Annotation

This seminar is intended for students of post-bachelor study in Media Studies and Journalism who are considering pedagogical work or are concerned about the problematic of media pedagogy. The subject is open to students of pedagogy who are interested in media problematic.