Charles Explorer logo
🇬🇧

Creative Journalism (sport)

Class at Faculty of Social Sciences |
JJM275

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

I. Blok: Příprava vlastní sportovní přílohy

Téma: Menší sporty, ty opomíjené, zatím méně prezentované i ty na vzestupu 1. stranaHlavní text o vývoji sportů na olympijských hrách, 4500 znakůPříběh zapomenutého šampiona z menšího odvětví, cca 3000 znaků 2. stranaNaděje pro Paříž, případně pro další olympijské hryVětší rozhovor (5000 znaků) plus dva menší texty (každý 2500 znaků) 3. stranaReportáž a ještě jeden text (druhá reportáž/rozhovor...)Tématem velmi neobvyklé sporty (každý z textů 4000 znaků)

Mimo vlastní texty je zapotřebí zařídit:Hlavičku novin s názvem, logem, grafickým provedením... Bude to úzký pruh na šířku minimálně o rozměrech v poměru 30 cm x 5 cmKe každému textu fotografie, pro jistotu víc. Musí mít dobré rozlišení, na delší straně minimálně 2000px.

Nejbližší termínyUzávěrka všech příspěvků: 23. ledna 2022Redakční porada a hodnocení: 26. ledna 2022 v 15.30

II. Blok: Přípravy na zimní olympijské hry 2022

Stručný exkurz do histori dávné i blízkéTermín: 1. prosince, formou zábavně-vzdělávacího kvízu

Sportovci na sociálních sítíchTermín: 8. prosince, zvláštní host Kateřina Turková

Olympijské hry očima novinářeTermín: 15. prosince, zvláštní host Tomáš Macek

III. Blok: Rozhovory se sportovci

Realizace záleží na aktuálních podmínkáchPřípadný termín konání bude včas upřesněn

Annotation

The aim of the courses Creative Journalism (sport) is the training of selected journalistic skills (in written or audiovisual form), to simulate the specific situations that the sports journalists deal with and to discuss the actual topics critically. It combines practical training in seminars, particular field practice during actual events (including the most-watched, such as matches of European football competitions), visits major sports clubs or institutions (for example the Czech Olympic Committee) and discussions with journalists, athletes, officials or PR staffs.