Charles Explorer logo
🇨🇿

Ekonomika v médiích

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JJM360

Sylabus

Blok I. - Historie a současnost ekonomické žurnalistiky 1. Vymezení ekonomické žurnalistiky v české mediální krajině. Vývoj zpracování ekonomických témat v médiích po roce 1990. 2. Přehled současného ekonomického zpravodajství a publicistiky v tištěné, audivizuální a online mediální produkci.  

Blok II. - Zdroje a zpracování ekonomických témat 1. Přehled informačních zdrojů ekonomického novináře. 2. Možnosti zpracování ekonomických informací.  

Blok III. - Zákonné a etické limity 1. Zákonné normy v práci ekonomického novináře. 2. Etika ekonomického novináře.  

Blok IV. - Analýza a produkce ekonomických textů.  1. Analýza vybraných příkladů mediálních textů s ekonomickými tématy. 2. Tvorba vlastního mediálního textu s ekonomickou tématikou.

Anotace

Studijní předmět Ekonomika v médiích seznamuje studenty s možnostmi mediálního pokrytí vývoje domácího i zahraničního hospodářství, odvětvové struktury ekonomiky, rozvoje podnikání a státních zásahů do ekonomiky. Cílem předmětu je nabídnout porozumění ekonomickým tématům, jejich kritické hodnocení a schopnost vytvořit vlastní mediální text z oblasti ekonomiky. Do výuky budou zváni i experti z oboru.

Prezentace Hany Moravcové zde: https://docs.google.com/presentation/d/1eqFo1P5G_-lVLPm7cxJYaXMycubBYGh4AnFRFcUkHdo/edit?usp=sharing https://docs.google.com/presentation/d/1CDO4tebNbDyhb46NkRbUPc8n-IjFzZD88HfBBtZn6s4/edit?usp=sharing