Blok I. - Historie a současnost ekonomické žurnalistiky 1. Vymezení ekonomické žurnalistiky v české mediální krajině. Vývoj zpracování ekonomických témat v médiích po roce 1990. 2. Přehled současného ekonomického zpravodajství a publicistiky v tištěné, audivizuální a online mediální produkci.
Blok II. - Zdroje a zpracování ekonomických témat 1. Přehled informačních zdrojů ekonomického novináře. 2. Možnosti zpracování ekonomických informací.
Blok III. - Zákonné a etické limity 1. Zákonné normy v práci ekonomického novináře. 2. Etika ekonomického novináře.
Blok IV. - Analýza a produkce ekonomických textů. 1. Analýza vybraných příkladů mediálních textů s ekonomickými tématy. 2. Tvorba vlastního mediálního textu s ekonomickou tématikou.
The course "Economics in Media" examines the possibilities of domestic and foreign economy media coverage, structure of the economy, business development and state interventions in the economy. The aim of the course is to offer an understanding of economic topics, their critical evaluation and the ability to create own media text from the field of economics.
Experts will be invited to the class.