Charles Explorer logo
🇬🇧

Creative Workshop (Digital Journalism)

Class at Faculty of Social Sciences |
JJM411

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.    Úvodní hodina (4. 10.)  2.    Příprava na přednášky k Excelu (11. 10.): https://docs.google.com/spreadsheets/d/1n5i4xjMIv3ldjYvVZic2xU1o3Yczl5a2RQMv8zEZgH0/edit#gid=1648912732 3     Jak zpracovávat "big data" č. 1 (Microsoft Excel, SPSS) dr. Kateřina Turková (18. 10.) 3.    Jak zpracovávat "big data" č. 2 (Microsoft Excel, SPSS) dr.

Kateřina Turková (25. 10.) 4.    Praktický úkol a jeho zpracování (1. 11.) 5.    Vyhodnocení praktického úkolu dr. Kateřina Turková (8. 11.) 6.    Jak psát článek s "big data" a vizualizace obsahu (15. 11.) 7.    Zpracování článku (min. 5000 znaků, vlastní jeden ohlas, grafy) (22. 11.) odevzdat do 27. 11. do půlnoci na Google Drive https://drive.google.com/drive/folders/1PtnYnY1LPhpS2TqRwrsDP3JYonVn5TmH 8.    Vyhodnocení článků (29. 11.): https://docs.google.com/presentation/d/1SUoQo89IUGBz_PVfSnT2OHN9Qalm2M5ef9AVtTX0qEE/edit#slide=id.g2a0495bfca1_0_0 9.    Host č. 1 (6. 12.) 10.   Host č. 2 Tomáš Kůst (13. 12.)  11.    vyhodnocení předmětu (20. 12.)

Annotation

The aim of the Master courses of the Creative Workshop is to train selected journalistic skills, to simulate the specific situations in which a journalist is engaged, and to discuss critically selected topics. In doing so, it combines practical training in seminars, specific field practice in real events.