Studující budou rozděleni do dvojčlenných až tříčlenných skupin a vypracují seminární úkoly podle přesného zadání týkající se níže uvedených témat (každá skupina jeden úkol). Během semináře seznámí každý týden jedna skupina přítomné s tím, jak úkol vypracovala. Přesná zadání budou vyučujícím podrobně představena a zapisování k nim proběhne během prvního seminárního setkání (2. 10. 2023).
Skupinové praktické úkoly a kritické diskuse během seminářů se budou týkat témat:
Bias (předpojatost) v mediálních sděleních
Dopady vlastnictví médií na jejich obsah
Stereotypy v mediálních a reklamních sděleních
Rámce v mediálních sděleních
Sémiotické koncepty a jejich analytické uplatnění
Diskurzivní analýza a její uplatnění
Narativní analýza mediálních obsahů
Crossmediální publikační strategie a její diagnostika
Transmediální publikační strategie a její diagnostika
Hyperlokální žurnalistika a její specifika
Kurz je korekvizitou ke kurzu Teoretické koncepty ke studiu žurnalistiky I a je volitelný. Jeho cílem je nabídnout studujícím praktický přesah teoretických konceptů směrem k jejich využitelnosti ve výzkumné i každodenní novinářské praxi.
Kurz může posloužit i jako možnost rámcově si zopakovat a zasadit do širšího praktického kontextu jednotlivé teoretické koncepty před státní zkouškou nebo před dílčí zkouškou z kurzu TKI.