JJM415 – TEORETICKÉ KONCEPTY KE STUDIU ŽURNALISTIKY V PRAXI II
PONDĚLÍ 15:30-16:50 hod.; místnost H112 19. února 2024
Úvodní setkání, rozdělení seminárních úkolů 26. února 2024
Samostatné vypracovávání seminárních úkolů 4. března 2024
Platformy žurnalistiky v kyberprostoru, představy o závislosti společnosti na médiích a jejich odraz do aktuálního fungování společnosti 11. března 2024
Agenda-setting v kontextu aktuálních vývojových trendů mediální komunikace I (lokální tematická agenda radničních listů) 18. března 2024
Agenda-setting v kontextu aktuálních vývojových trendů mediální komunikace II (lokální tematická agenda hyperlokálních médií) 25. března 2024
Agenda-setting v kontextu aktuálních vývojových trendů mediální komunikace III (nastolování mediální agendy v rámci konkrétního média a s intermediálním přesahem) 8. dubna 2024
Zapojování obsahu ze sociálních sítí do profesionální mediální produkce I (tištěné deníky a online zpravodajské portály) 15. dubna 2024
Zapojování obsahu ze sociálních sítí do profesionální mediální produkce II (rozhlasové a televizní vysílání) 22. dubna 2024
Gatekeeping a podstata jeho fungování 29. dubna 2024
Porovnání výstupů datové žurnalistiky a „tradiční“ žurnalistiky 6. května 2024
Influencing jako novodobé digitální vykořisťování?
Kurz je korekvizitou ke kurzu Teoretické koncepty ke studiu žurnalistiky II a je volitelný. Jeho cílem je nabídnout studujícím praktický přesah teoretických konceptů směrem k jejich využitelnosti ve výzkumné i každodenní novinářské praxi.
Kurz může posloužit i jako možnost rámcově si zopakovat a zasadit do širšího praktického kontextu jednotlivé teoretické koncepty před státní zkouškou nebo před dílčí zkouškou z kurzu TKII.