Předběžný program předmětu: 1) Úvod, představení podmínek předmětu: 19. 2. 2024 2) (Strategická) sportovní komunikace I. (úvod, definice, základní pojmy, související profese): 26. 2. 2024 3) (Strategická) sportovní komunikace II. (komunikace napříč platformami, ekonomické vlivy na sport, TV práva a jejich obchodování, agentury, digitální komunikace, nové trendy): 4. 3. 2024 4) Sportovní marketing na sociálních sítích (působení a role sociálních sítí v marketingu, cílové skupiny, přínosy, rizika, konkrétní příklady): 11. 3. 2024 5) Sportovní public relations I. (krizová komunikace, přístupy k řešení krizí, příklady) + Sportovní public relations II. (veřejné vztahy, zaměření na sport, kontinuálnost a časové dimenze práce se sportovní veřejností a publikem, ovlivňování/manipulace veřejnosti): 18. 3. 2024 6) Host: 25. 3. 2024
Dne 1. 4. 2024 výuka neprobíhá - Velikonoční pondělí (státní svátek) 7) Sportovní public relations II. (stručná historie PR; etické kodexy; corporate/sport social responsibility): 8. 4. 2024 8) Sponzoring a reklama ve sportu (+ image instituce, firmy, sportovního klubu, sportovce): 15. 4. 2024 9) Důležité (neziskové) organizace, jejich projekty a vztah ke sportu (IOC, UNICEF, UNESCO atp.): 22. 4. 2024 10) Aktuální sportovní mediální kauzy (způsob jejich řešení, diskuse): 29. 4. 2024 11) Speciální hodina: LOH 2024: 6. 5. 2024 12) Host/exkurze: 13. 3. 2024
V rámci výuky je možné zařazení mj. následujících doplňkových aktivit (dle domluvy studujcích a lektorky):
- přednášky na vybraná témata, např. Olympijské hry jako fenomén (poslední LOH a ZOH, představení fenoménu z hlediska marketingu, diskuse)
- návštěvy hostů z praxe sportovního marketingu
- exkuze
- návštěva vybrané sportovní akce
V případě neúčasti na hodinách budou dostupné studijní opory v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13222
Součástí výuky může být dle aktuální situace exkurze mimo budovu či společná návštěva sportovní akce. Detaily a program budou upřesněny v průběhu semestru.
Kurz je věnován uplatnění znalostí posluchačů ze studia marketingové komunikace a public relations ve sféře sportovního marketingu. Předmět nabídne základní orientaci v pojmech týkajících se odvětví. Porovná PR s reklamou, PR vs. marketing. Definuje modely PR užívané ve sportovním marketingu a jejich komunikační nástroje a cíle.
Seznámí studující se specifiky české sportovní mediální scény. Přinese konkrétní příklady forem komunikace českých i zahraničních sportovců s mediálním prostředím. Zaměří se na image sportovních institucí a také na image jednotlivce. Nedílnou součástí seminářů je praktická stránka public relations a sportovního marketingu, vč. výstupů hostů z praxe.
Jednotlivé přednášky budou postupovat od obecného (důraz na vlastní přípravu studentů, jejich obecný přehled a částečné samostudium) ke konkrétnímu. Předpokladem pro výběr předmětu ze strany studujících je osobní zájem o sportovní odvětví, částečná orientace ve sportu, samostatnost a schopnost prezentace vlastních názorů v diskusích.