Aktuální sylabus se všemi termíny a úkoly najdete ZDE. Témata přednášek:
1. Úvod, představení předmětu a oboru game studies.
2. Historie digitálních her
3. Antropologické studium (nedigitálních) her; pokusy o definici hry
4. Specifika digitálních her a formování game studies jako oboru
5. Vyjadřovací prostředky her: narativ a reprezentace
6. Vyjadřovací prostředky her: pravidla a mechaniky
7. Jak číst hru
8. Avatar, imerze a agence
9. Hráčská kultura a demografie hráčů
10. Herní průmysl
11. Účinky her, hry a etika
Předmět poskytuje základní vhled do oblasti akademického studia média počítačových her, neboli game studies. Na počítačové (částečně i deskové a karetní) se zaměří z mnoha pohledů, jako jsou např. formální analýza, naratologie, ludologie, kulturální studia, sociologie, politická ekonomie aj.
Bude postupovat od toho, jak hry fungují a nefungují po formální a strukturní stránce, k tomu, jaká je jejich pozice v našem životě a v naší kultuře. Příklady budou zahrnovat vše od Pongu až po League of Legends.
Ačkoli se zmíní o strategiích herního designu, nejedná se o předmět, kde se studenti naučí navrhovat hry, ačkoli znalost média dobrému designu jistě napomů že. Předmět se dotkne i často veřejně diskutovaných otázek: Vzbuzují násilné hry v lidech násilné chování? A mohou hry být umění?