Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Game Studies

Class at Faculty of Social Sciences |
JKB054

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Aktuální sylabus se všemi termíny a úkoly najdete ZDE.   Témata přednášek:

1.      Úvod, představení předmětu a oboru game studies.

2.      Historie digitálních her

3.      Antropologické studium (nedigitálních) her; pokusy o definici hry

4.      Specifika digitálních her a formování game studies jako oboru

5.      Vyjadřovací prostředky her: narativ a reprezentace

6.      Vyjadřovací prostředky her: pravidla a mechaniky

7.      Jak číst hru

8.      Avatar, imerze a agence

9.      Hráčská kultura a demografie  hráčů

10.  Herní průmysl

11.  Účinky her, hry a etika

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět poskytuje základní vhled do oblasti akademického studia média počítačových her, neboli game studies. Na počítačové (částečně i deskové a karetní) se zaměří z mnoha pohledů, jako jsou např. formální analýza, naratologie, ludologie, kulturální studia, sociologie, politická ekonomie aj.

Bude postupovat od toho, jak hry fungují a nefungují po formální a strukturní stránce, k tomu, jaká je jejich pozice v našem životě a v naší kultuře. Příklady budou zahrnovat vše od Pongu až po League of Legends.

Ačkoli se zmíní o strategiích herního designu, nejedná se o předmět, kde se studenti naučí navrhovat hry, ačkoli znalost média dobrému designu jistě napomůže. Předmět se dotkne i často veřejně diskutovaných otázek: Vzbuzují násilné hry v lidech násilné chování? A mohou hry být umění?