Charles Explorer logo
🇬🇧

Media Research II

Class at Faculty of Social Sciences |
JKM009

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Cíl předmětu a základní postup- Hlavním cílem předmětu je předat studujícím dostatek znalostí týkajících se kvalitativní analýzy médií (oblasti mediálních obsahů, publik, ale i produkce) tak, aby byli schopni zvolit vhodnou výzkumnou metodu/techniku a realizovat vlastní výzkum. 

Základní znalosti týkající se rozdílů mezi principy kvantitativních a kvalitativních postupů a jednotlivých kvalitativních postupů budou ověřeny formou testu s otevřenými otázkami. 

- Dalším cílem předmětu Výzkum médií II je připravit studující v přednáškových vstupech a praktických ukázkách na to, aby byli schopni samostatně realizovat vlastní kvalitativní výzkum (obsahů, produkce či publik). Za tím účelem bude během setkání probíhat společná práce na cvičných materiálech.   1. setkání (1.3.2024): 

- organizace kurzu

- souhrn principů designování výzkumného projektu

- kvalitativní techniky sběru dat a analýzy dat (přehled)

- principy výběru vzorku a jeho charakteristiky v kvalitativním výzkumu

- význam interpretace v kvalitativním výzkumu a vztah k teoretickým východiskům

- analýzy ideologie v kvalitativním výzkumu   2. setkání (15.3.2024)

Sémiotická analýza - teoretický úvod a praktický nácvik   3. setkání (12.4.2024)

- praktický vhled do kvalitativních technik sběru dat v návaznosti na výzkumné otázky

- základní termíny a principy zakotvené teorie   4. setkání (10.5.2024)

Zakotvená teorie - praktický nácvik

Interpretace dat ve vztahu k teoretickým východiskům  

Annotation

This subject is a proceeding of Media Research I and focuses on qualitative research in media audiences. It draws upon a prior knowledge of the structure of research projects and explains basics in planning the research and collecting and analysing the data via the technique of interviews with open structure and the principles of grounded theory.

Students will thus acquire basic skills in the qualitative research and its application on the media audiences.