Charles Explorer logo
🇬🇧

Contemporary Media Research

Class at Faculty of Social Sciences |
JKM109

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Aktuální sylabus je dostupný v TOMTO průběžně aktualizovaném dokumentu. Úkoly se odevzdávají v systému Moodle ZDE.   Plán přednášek:

1.Úvod

2. Teorie mediální změny

3. Skryté historie nových médií

4. Vize a designové ideologie nových médií

5. Plaform governance

6. Algoritmická moc

7. Šiřitelná média, virální obsah

8. Skupinová polarizace na sociálních médiích

9. Materialita a environmentální dopad nových médií

10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

DŮLEŽITÉ: Tento kurz je povinný pro obor MSP a primárně určený pro studenty 2. ročníku tohoto oboru. Pokud kapacita nestačí pro všechny studenty 2.r.MSP, můžou být studenti jiných oborů a ročníků před zahájením semestru vyškrtnuti.

===================================================================================================================================================================================================================

Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem digitálních médií, přičemž digitální média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu souvisejících společenských procesů a formací. Kurz je veden formou přednášek kombinovaných s diskusí.