Charles Explorer logo
🇨🇿

Angličtina pro marketing I

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JLB045

Sylabus

SYLABUS

Pořadí témat může být změněno. 1             Course introduction. 2             The marketing mix 1,2. 3             SWOT analysis; Marketing plan and strategy 4             Marketing ethics . The market environment. 5             Product and service types. Product life cycles. Selling products and services. 6             New product development 1,2. Summary and paraphrasing. 7             Midterm test ; Market segmentation 8             Research 1  and 2 9             Branding 1, 2. Brand Values. 10           Customer needs. Loyalty programmes. Customer relationship management. 11           The marketing budget. Price.

The materials provided to students and used during the course are exclusively for the purpose of study for registered members of the course English for Marketing 1. They are not intended for wider distribution. Any wider distribution of these course materials is permitted only with the express consent of the course providers, and in the absence of such consent is forbidden.

Anotace

Kurz je určen studentům bakalářského i studia marketingové komunikace a PR, kteří dosáhli úrovně B2 podle Evropského referenčního rámce. Kurz probíhá 2 semestry a začíná vždy v podzimním semestru. Je potřeba zdůraznit, že tento kurz je především kurzem jazykovým a jeho cílem není studium marketingu. Studenti budou pracovat se články z oboru a rozšíří si slovní zásobu. Důraz je kladen také na rozvoj komunikativních a akademických dovedností.

Pro orientační zjištění jazykové úrovně je možné samostatně použít https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti