Charles Explorer logo
🇨🇿

Angličtina pro mediální studia II

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JLB064

Sylabus

Témata/ okruhy slovní zásoby:   Fake news and disinformation; media in the post-truth world, Critical thinking in media analysis, how to recognize a manipulative text; Journalism in the 21st century. What has changed, new challenges. ; Kinds of mass media theory; Relations between media and society; Metaphors for media roles (window, mirror, gatekeeper…); Economic sustainability of media, current challenges; Television in post-broadcast age; Separating news and opinion – still valid or obsolete concept?; Media literacy, media education; Globalization and media. Media moguls, tycoons and oligarchs; Media accountability. 

Témata je možno obměňovat na základě přání a preferencí studentů. Je vítáno, aby studenti přinášeli vlastní témata. 

Gramatika: v kurzu bude formou opakování pokryta gramatika na úrovni B2, doplněná o akademické gramaticko-rétorické struktury (předkládání argumentu; obhajoba vlastní pozice; „hedging“ apod.)

Eseje: v kurzu probereme/zopakujeme základní strukturu eseje, používání argumentů, příkladů, zaměříme se na psaní úvodu a závěru, na strukturu odstavců, opening a topical sentences.

Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Angličtina pro mediální studia II. Nejsou určeny k dalšímu šíření.

Anotace

Kurz je určen pro studenty bakalářského programu oboru Mediální studia. Je zaměřen na budování odborné slovní zásoby, zlepšení porozumění mluvenému i psanému akademickému jazyku v oboru mediálních studií a na nácvik správného používání obtížnějších gramatických struktur a nově nabytých odborných termínů ve vlastním ústním i písemném formálním projevu.

Důraz bude kladen na osvojení prezentačních dovedností v rámci akademické ústní prezentace, na získaní debatních dovedností v rámci formálních diskuzí vedených v hodinách a celkově na získání jazykové sebedůvěry při aktivní účasti v akademickém kontextu. Příležitostí ke zlepšení písemného projevu bude např. psaní eseje srovnávající dvě anglofonní média.