Charles Explorer logo
🇨🇿

Dějiny a společnost v ruské kinematografii

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JMM123

Sylabus

1. OBRAZ SPOLEČNOSTI V UMĚLECKÉM DOKUMENTU

Dziga Vertov, Muž z kinoaparátem, 1929.

Artur Aristakisjan, Dlaně, 1993.

Alternativně 1. 3. 18:00 promítání a diskuse v kině Ponrepo: Julija Ciurupa, Misija Sibiras, Litva, 2017.2. DĚJINY JAKO SYMBOL

Sergej Ejzenštejn, Křižník Potěmkin, 1925.

Vsevolod Pudovkin, Admirál Nachimov, 1946.

Pavel Lugin, Ivan Hrozný, 2009.3. OBRAZ neruských národností

Alexandr Ptuško, Ilja Muromec, 1956.

Andrej Tarkovský, Andrej Rublev, 1969.

Nikita Michalkov, 12, 2007. 4. DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA 

Grigorij Čuchraj, Balada o vojákovi, 1959.; Čisté nebe, 1961.

Alexej German, Poslední vlak, 2004.

Fjodor Bondarčuk, 9. rota, 2005.5. SCI-FI

Vladimir Chebotaryov, Gennadij Kazanskij, Člověk obojživelník, 1962.

Andrej Tarkovský, Solaris, 1972.

Timur Bekmambetov, Noční hlídka, 2005.

Alexandr Sokurov, Faust, 2011.

Novye Russkie, 2015.6. (POST-)SOVĚSTKÁ SPOLEČNOST

Boris Barnet, Dom na Trubnoj, 1928.

Vladimir Meňšov, Moskva slzám nevěří, 1979.

Alexej Balabanov, Brat, 1997.

Pjotr Buslov, Vysockij, sposibo čto živoj, 2011.

Andrej Zvjagincev: Návrat, 2003; Leviathan, 2014.