Charles Explorer logo
🇨🇿

Komunikační strategie prezidentů USA

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JPM310

Sylabus

1/ Úvod. Dvě teorie prezidentského leadershipu: T.

Roosevelt a W. Taft. 2/ Institucionalizovaný pluralismus a individualizovaný pluralismus: interakce prezidenta s washingtonskou politickou scénou. 3/ Bargaining, jeho techniky a koalice pro vyjednávání. 4/ Going public: prezidentova komunikace s veřejností a její trendy. 5/ Veřejné mínění I: jako faktor tvorby prezidentovy politiky.

Prezident jako opinion leader. 6/ Veřejné mínění II.: jako faktor nátlaku při politickém jednání. 7/ Prezidenti a média I. 8/ Prezidenti a média II: možnosti nových médií (Facebook, Twitter) pro komunikaci s veřejností. 9/ Komunikace při získávání podpory pro zahraniční politiku. 10/ Komunikace při prezidentských volebních kampaních. 11/ Úskalí růstu 'going public': podpora politiky nebo sebepropagace? 13/ Závěr, shrnutí.

Anotace

Kurs se zabývá analýzou vyjednávacích strategií amerických prezidentů ve vztahu k politickým činitelům a veřejnosti. Zaznamenává posun od tradičního "bargaining", tedy vyjednávání s účastníky politického procesu za účelem vzájemně výhodného poskytování ústupků, směrem k nátlakovějším strategiím se zapojením veřejnosti.

Zvláštní pozornost bude věnována roli tradičních a nových médií.