Přednášky kurzu lze rozdělit na 3 základní bloky:
Lobbing z pohledu teorie (legislativa, etika, různá pojetí lobbingu, lobbing jako zdroj expertízy)
Lobbing z perspektivy lobbisty (povolání lobbisty, postupy z praxe, asociace, regulace lobbingu)
Rozbor dávných i nedávných kauz a úspěšných strategií (metody korporátního lobbingu, lobbing nevládních skupin, lobbing napříč veřejnými institucemi a globální pohled)
Kurz přináší úvod do problematiky lobbingu. Zvláštní důraz je kladen na příklady a postupy z praxe, které zprostředkovávají vyučující s bohatými zkušenostmi z oblasti lobbingu (Vladimír Hurych) či s monitorováním lobbistických aktivit (David Ondráčka).
Součástí kurzu jsou semináře (role-playing, diskuse se stakeholdery) zachycující modelové situace z praxe. Praktická výuka napomáhá ke zdokonalení strategií, argumentace a sebeprezentace studentů. Studenti se v rámci kurzu například naučí i tvořit pozměňovací návrhy a psát důvodové zprávy. Po absolvování kurzu studenti získají přehled o fungování zejména českého lobbingu, roli třetích stran, zákulisí známých či méně známých kauz hýbajících českou společností a rovněž navýší své šance na pracovním trhu ve veřejném, privátním i neziskovém sektoru.