Mystery shopping
Mediální výzkumy (výzkumy target audience, výzkumy pro média; současné mediální výzkumy)
Cenzus; práce s "tvrdými" daty, desk research
Jak se zkoumá BRAND (analýza povědomí a image značek, hodnocení parametrů značek, brand equity, brand values; příprava pozičních map; korespondenční analýza)
Jak se zkoumá CENA (specifika zjišťování důležitosti ceny při nákupu; standardní techniky pro výzkum ceny: PSM, GG, BPTO; mikromodely, conjoint analýza)
Jak se zkoumá REKLAMA (pre-test, concept test; post-test, výzkum účinnosti komunikačních kampaní; trackingové výzkumy)
Jak se zkoumá VÝROBEK (monadické × komparativní testy, hodnocení produktových parametrů; realizace hall-testů; příprava indexů a benchmarking)
Jak se zkoumá SPOTŘEBITEL (U&A studie, satisfakční výzkumy a analýza loajality; specifika use-testů; typologizace, segmentace)
Jak se zkoumá ZAMĚSTNANEC (technika Assessment Centre, výzkum vnitrofiremního klimatu, workflow analýza)
Primárním cílem kursu je seznámit studenty s jednotlivými možnostmi uplatnění výzkumných znalostí a dovedností v aplikační praxi. Každá z přednášek je věnována jednomu vždy konkrétnímu tématu/aplikační oblasti; v této souvislosti jsou prezentovány hlavní problémové okruhy, s nimiž se lze v praxi setkat, spolu s typickými přístupy k jejich praktickému řešení.
Sekundárním cílem je poukázat na možnosti a limity jednotlivých metodologických přístupů v konkrétních aplikačních podmínkách