1. týden: Co všechno jsou média a k čemu mohou sloužit?
· představení kurzu
· historický exkurz do oblasti mediální produkce
· média: nositelé informací, jejich tvůrci a aktéři
· tradiční a nová média
· sociální média 2. týden: Produkce: Tvorba mediálních obsahů
· sociologie žurnalistiky
· novinářská profese a hodnoty objektivity a neutrality
· občanský žurnalismus
· komercionalizace a clickbait ideologie
· datová žurnalistika
· robotizace žurnalistiky
· povinná četba : Pérez-Seijo, S., & Vicente, P. N. (2022). After the hype: how hi-tech is reshaping journalism. In Total Journalism: Models, Techniques and Challenges. Cham: Springer International Publishing, 41-52. 3. týden: Sdělení a působení: Mediální reprezentace reality
· reprezentace podle S. Halla
· sémiotická analýza reprezentace podle R. Barthesa
· kritika reprezentace: simulakra a hyperrealista podle J. Baudrillarda
· teorie kódování-dekódování
· teorie publik: pasivní, aktivní, participující
· pravda, post-pravda a fake news
· povinná četba: Blackman, L. (2022). Future Faking, Post-Truth and Affective Media. In Zylinska, J. (ed.) The Future of Media. London: Goldmiths Press, 59-80. 4. týden: Populární kultura a média
· masová kultura a kulturní průmysl podle Frankfurtské školy
· infotainment dnes
· komodifikace kulturních trendů (pinkwashing, greenwashing)
· každodennost a rezistence podle J. Fiskeho