Charles Explorer logo
🇨🇿

Výzkum trhu

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JSM151

Sylabus

1. Přehled základních úloh výzkumu trhu. Zásady pro tvorbu výzkumu. Tvorba dotazníku, typy otázek. Pomocné materiály. Měření konceptů, vývoj škál. Úloha do příště-návrh částí dotazníku ve skupinách.

2. Statistika ve výzkumu trhu I ? četnosti, kontingenční tabulky, loglineární analýza. Úloha - tisk dotazníků, sběr dat.

3. Statistika ve výzkumu trhu II ? shluková, faktorová analýza, korespondenční analýza, tvorba typologií, segmentace.

4. Microsoft office ? využití WORDu, Excelu, Powerpointu pro výzkum trhu. Návody a tipy.

5. Grafy ? záladní typy, možnosti použití. Tvorba grafů a jejich vzhled.. Uloha- příprava vlastní prezentace na vybrané téma.

6. Zásady pro prezentování I ? studentské prezentace, odhalování nedostatků. Úloha ? pořízení dat z dotazníků.

7. Zásady pro prezentování II ? důležité faktory, základní struktura prezentace, fáze přípravy prezentace.

8. Kodování, děrování a čištění dat. Úloha-připravit finální data.

9. Četnostní tabulky, další směr analýzy, studentské prezentace prvotních výsledků.Úkol-příprava prezentace kontingenčních tabulek(důležité rozdíly)

10. Kontingenční tabulky-důležité rozdíly. Kontrola vlivu dalších proměnných. Studentské prezentace výsledků Úkol-příprava druhé verze zprávy.

11. Závěrečná zpráva ? prezentace dílčích částí (2. verze).

12. Finální verze zprávy-diskuse nad výsledky. Odhalování chyb, ke kterým došlo (Co lze příště udělat lépe?).

Anotace

Kurz je zaměřený na praktický nácvik provádění výzkumu trhu (kvantitativního). Podrobněji se věnuje základním metodám pro zpracování výzkumu, statistickým metodám pro analýzu dat a tvorbě závěrečné zprávy. Kurz je orientován aplikačně, studenti utváří dotazník, provádějí dotazování, zpracovávají data a vypracovávají výzkumnou zprávu.

Požadavky na studenty od akademického roku 2007/08.: Kurz je přístupný pouze studentům, kteří absolvovali výzkum Aplikovaný sg. výzkum, příp. loňský kurz Výzkum trhu a kurz Statistika I, II a SPSS a analýza dat. Doporučené je absolvování kurz Statistika pro mgr.