W1
Zadání DÚ – studium textu
What is identity and how much is our identity influenced by our culture?
Přednáška je věnována vysvětlení pojmu identita, uvědomění si rozdílu mezi rolí a statusem a představení kulturních vzorců, které formují každého člověka v rámci kultur a subkultur. Představí pojmy kognitivní disonance a kognitivní konsistence, se kterými budou studenti pracovat celý semestr.
W2
Zadání DÚ – studium textu
How much is our worldview influenced by our culture and language?
Přednáška navazuje na předchozí a pokračuje v představení kulturního versus bilogického determinismu. Zde se zaměříme i na roli jazyka.
W3
Zadání DÚ – studium textu
Practical exercise – how come we hear the same words but understand them differently?
Tato přednáška dovolí, aby studenti převedli do praxe a ověřili si znalosti z předchozích přednášek.
W4
Zadání DÚ – studium textu
What is conflict and is conflict always bad?
Tato přednáška představí konflikt ve své esenci, různé přístupy a řešení a napomůže v rozpoznávání manipulace, ať již u sebe, nebo u ostatních.
W5
Zadání DÚ – studium textu
How to listen and debate efficiently
Tato přednáška se bude věnovat tomu, co vlastně je debata, jaké má pravidla a nakolik do vní jedinec reflektuje svoji kulturu, nebo naučené vzorce.
W6
Zadání DÚ – studium textu
Why is so difficult to open a respectful dialogue?
Přednáška navazuje na předchozí a od debaty se posouvá ke konstruktivnímu dialogu.
W7
Zadání DÚ – studium textu
Practical exercise – recognising bubbles and reasons for needing space
Zde si studenti osobně vykouší různá praktická cvičení.
W8
Zadání DÚ – studium textu
Hofstede – differences are not the problem, not understanding them is the issue. Cross-cultural groups and organizations.
Přednáška poukáže na Hofstedeho výzkum, který pracuje s různými kulturami na pracovišti a maximalizuje tím lidský potenciál.
W9
Zadání DÚ – studium textu
Obedience – I would never! Or would I?
Přednáška představí experimenty, které studentům pomohou rozeznat určité typy chování ve vypjatých situacích. U sebe i ostatních.
W10
Zadání DÚ – studium textu
Presentation – the cultural differences and hurdles I had to overcome – open debate
Studenti dostanou za ůkol představit osobní zkušenost týkající se konfliktu rozdílných kultur, na což naváže řízená debata.
W11
Zadání DÚ – studium textu
Presentation – my cultural differences and hurdles I had to overcome – open debate
Studenti dostanou za ůkol představit osobní zkušenost týkající se konfliktu rozdílných kultur, na což naváže ř ízená debata
W12
Zadání DÚ – studium textu
Exam
Cíleně je test plánován v rámci hodiny na dobu cca 40 minut. Zbytek přednášky je věnován korekci, aby i studenti s horším skóre odešli s adekvántními vědomostmi.
W13
Colloquium
Tento čas je určen k diskusi o načtených materiálech, připomínkám a zhodnocení kurzu.
Předmět se zaměřuje na to, jak je formování individuálního světonázoru, zbůsobu komunikace a chování člověka ovlivňováno jeho jazykovým a kulturním prostředím. Hlavním cílem je přimět studenty se zamyslet nad odlišnostmi a také podobnostmi, které se projevují v transkulturní komunikaci, a zohledňovat je v praxi.
This subject will address the language and cultural factors that influence and help to form ones worldview, ways of communicating and general behavior. The main aim is to encourage students to evaluate differences and similarities within trans-cultural communication and apply these in everyday life.