Přednášené a zkoušené okruhy 1. Vztah Židů a kresťanů k výtvarnému umění, Názory církevních autorit na tuto otázku, Dura Europos -synagoga, výzdoba synagog v Palestině 2.
Vývoj sakrálního prostoru v dobách prvotní církve 3, Původ a vývoj baziliky 4. Původ a vývoj centrálních staveb (baptisteria, martyria, centrální chrámy 5. Římské baziliky postavené za vlády císaře Konstantina 6.
Sakrální stavby v Palestině za vlady císaře Konstantina 7. Sakrální stavby ranných křesťanů v Syrii a v severní Africe 8.
Katakomby a jejich výzdoba 9. Symbolika ryby 10.
Symbolika Dobrého pastýře 11, Symbolika oranta či oranty 12. Starozákonní náměty- typologický paralelismus 13.
Výzdoba raně křesťanských sarkofágů v Římě a v provinciích 14. Sochařství za vlády císaře Konstantina (např.
Konstantinův oblouk v Římě, otázka spolií), dřevěnné dveře baziliky sv. Sabiny v Římě 15.
Původ a druhy mozaiky 16. Ranně křesťanské mozaiky v Římě 17.
Ranně křesťanské mozaiky v Palestině a v Syrii 18. Ranně křesťanská architektura a mozaika v Miláně 19.
Sakrální stavby a jejich výzdoba v Ravenně za vlády Gally Placidie 20. Sakrální stavby a jejich výzdoba za vlády krále Theodoricha v Ravenně.
In the introduction there is a survey of research and commentary on important works which deal with the Early
Christian art. The students are informed about culturs and art of christian community. Special attention is paid to the origin of Christian art – catakombs, paintings, tombs, mosaics, first christian sanctuaries and iconography of christian art. Attention is paid to the era of Constantin the Great and works of art until 5th century. Mentioned are also historical, philosophical and theological connections which can enable the interpretation of works of art.