Předmět se zabývá tématem volné a aplikované (architektonické) sochy, která se objevuje za vlády
Lucemburská dynastie (králové Jan, Karel IV., Václav IV. A Žigmund), tj. Zhruba
časové období 1310-1437. Za lucemburské éry se Čechy postupně staly důležitým uměleckým regionem, v němž Praha jako královská rezidence hrála primární roli. Zejména za vlády Karla IV. a jeho synů se Praha stala klíčovým mezinárodním uměleckým centrem, jehož rezonanci lze pozorovat v celé střední Evropě.
Jsou sledována vybraná témata v chronologickém pořadí v široké škále současných výzkumných přístupů, které pojednávají o objednávkových strategiích panovníka a soudu, kontextuálních otázkách funkce a přijímání uměleckých děl současnou společností, stejně jako tradičními metodami stylu a ikonografie.
Sculpture under the Rule of the Luxembourg Dynasty in the Central European Context (Winter Semestr 2019/20)
The course deals with the topic of free and applied (architectural) sculpture emerging during the reign of the
Luxembourg dynasty (the kings John, Charles IV, Wenceslas IV and Sigismund), i.e. roughly the time period 1310–1437. During the Luxembourg era, Bohemia gradually became an important artistic region, where Prague as a royal residence played a primary role. Especially during the reign of Charles IV and his sons, the Prague
Court became a key international art center, whose resonance can be observed throughout Central Europe. The issue is followed on selected topics in chronological order in a wide range of current research approaches, which deal with the ordering strategies of the monarch and court, contextual issues of function and reception of artworks by contemporary society, as well as traditional methods of style and iconography.