Jsou sledována vybraná témata v chronologickém pořadí v široké škále současných výzkumných přístupů, které pojednávají o objednávkových strategiích panovníka a soudu, kontextuálních otázkách funkce a přijímání uměleckých děl současnou společností, stejně jako tradičními metodami stylu a ikonografie.
Předmět se zabývá tématem volné a aplikované (architektonické) sochy, která se objevuje za vlády Lucemburské dynastie (králové Jan, Karel IV., Václav IV. A Žigmund), tj. Zhruba časové období 1310–1437. Za lucemburské éry se
Čechy postupně staly důležitým uměleckým regionem, v němž Praha jako královská rezidence hrála primární roli.
Zejména za vlády Karla IV. a jeho synů se Praha stala klíčovým mezinárodním uměleckým centrem, jehož rezonanci lze pozorovat v celé střední Evropě.
Jsou sledována vybraná témata v chronologickém pořadí v široké škále současných výzkumných přístupů, které pojednávají o objednávkových strategiích panovníka a soudu, kontextuálních otázkách funkce a přijímání uměleckých děl současnou společností, stejně jako tradičními metodami stylu a ikonografie.