Charles Explorer logo
🇬🇧

Pedagogy

Class at Catholic Theological Faculty |
KPED101

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Jednotlivá témata (nemusí odpovídat jedné vyučovací jednotce):

Pedagogika jako věda o edukaci, související vědní obory a vzájemný vztah mezi nimi, význam pedagogiky a její vztah k praxi, základní pojmy

Vývoj názorů na výchovu a vzdělávání od starověku po současnost

Náboženská pedagogika a katechetika: vývoj vzájemného vztahu v českém prostředí, osobnosti, současný stav

Pojem výchovy, rysy výchovy, výchovné cíle, výchovné styly

Činitelé výchovy (vychovatel, pedagog, vychovávaný jedinec, výchovné prostředky)

Česká výchovně vzdělávací soustava, zákony týkající se školství, významné pedagogickédokumenty (Bílá kniha, školský zákon, rámcové vzdělávací programy aj.)

Obecná didaktika a její předmět, základní pojmy

Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině

Alternativní školství, církevní školy: specifika edukačního procesu

Vyučování náboženství v českých školách: současný stav a otázky k řešení, příklady ze zahraničí

Motivace žáků, výchovný styl a hodnocení žáků v křesťanských školách a ve výuce náboženství

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz zahrnuje všeobecný úvod do pedagogiky a českého výchovně vzdělávacího systému. Představí stručně vývoj názorů na výchovu a vzdělávání v minulosti a vybrané současné otázky edukace v České republice v mezinárodním kontextu. Druhá část kurzu je zaměřena na uplatnění všeobecných pedagogických a didaktických principů a přístupů v křesťanských školách a náboženské výchově.

Absolvování kurzu pedagogiky je podmínkou pro zápis do předmětu Didaktika náboženské výchovy (KPED102) a Didaktika náboženského vzdělávání s praxí (KPED105).

Kurz je zakončen zkouškou složenou z obhajoby písemné práce a písemného testu.