Motivace deklarovaná a nevědomá;
Hodnoty a potřeby zúčastněných v interakci; příklady nezdravé komplementarity potřeb;
Několik rovin pomáhajícího vztahu;zraněnost a zranitelnost pomáhajícího;
Kriteria zdravého vztahu;
Zdravě položené hranice ve vztazích a patologie hranic;
Sexuální hranice u PP; pomáhání a ovládání druhých, zneužití vlivu;
Stres a syndrom vyhoření v pomáhajících profesích (vznik, symptomy a prevence);
Obranné styly osobnosti a pomáhající profese;
Supervize v pomáhajících profesích.
Pojem "syndrom pomocníka" (SP), příčiny vzniku SP; Motivace deklarovaná a nevědomá; Hodnoty a potřeby zúčastněných v interakci; příklady nezdravé komplementarity potřeb; Několik rovin pomáhajícího vztahu;zraněnost a zranitelnost pomáhajícího; Kriteria zdravého vztahu; Zdravě položené hranice ve vztazích a patologie hranic; Sexuální hranice u PP; pomáhání a ovládání druhých, zneužití vlivu; Stres a syndrom vyhoření v pomáhajících profesích (vznik, symptomy a prevence); Obranné styly osobnosti a pomáhající profese; Supervize v pomáhajících profesích.
The course acquaints students with basic psychological topics related to the widest spectrum of helping professions. The focus will be on the psychological pitfalls of helping professions, such as helper syndrome, conscious and unconscious motivation of the helper, stress and burnout - its manifestations and prevention, transmission and counter-transmission in the helping relationship, healthy borders in interpersonal relationships in general, relationship, etc.
Students should take a knowledge framework that provides the basic criteria for healthy treatment of themselves and others in any assisting profession.