Charles Explorer logo
🇬🇧

Social Administration I

Class at Hussite Theological Faculty |
L0062

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předmět Sociální správa se v I. části zaměří na tato témata:  

VYMEZENÍ sociální správy:

Pojem správa (předmět, druhy metody, funkce, specifika)

Historický vývoj a pojetí sociální správy (správa předmoderní a moderní, pozitivistické a normativní pojetí, modely sociální správy)

SUBJEKTY veřejné sociální správy:

Soustava sociální správy (východiska, principy, činnosti, nástroje)

Typy subjektů (mezinárodní subjekty, státní orgány, veřejné korporace, NNO, firmy a podniky)

OBORY sociální správy

Správa sociálního pojištění

Správa stát. soc. podpory, soc. pomoci, soc. začlenění

Správa sociálních služebSpráva v sociálně-právní ochraně

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je prohloubit odborné kompetence studentů v problematice systémového uspokojování sociálně potřebných klientů. Struktura předmětu je rozdělena do částí: teorie sociální správy, obory sociální správy, subjekty sociální správy, procesy a výkon v sociální správě.

Předmět se zabývá vybranými tématy správní vědy jako disciplíny, která studuje – s využitím poznatků dalších oborů, především státovědy, historické vědy, jurisprudence, ekonomie a teorie řízení. Uspořádání a fungování veřejné správy.

Studenti tak získají přehled o vývoji institucí veřejné správy a o názorech předních reprezentantů správní vědy. Část přednášek má srovnávací povahu s cílem seznámit studenty s evropskými správními systémy, které mají vliv i na organizaci české veřejné správy. Objasňují se také základní rysy vývoje veřejné správy se zaměřením na novodobé dějiny veřejné správy na území ČR.

Student získává znalosti pro celou oblast veřejné správy, osvojuje si praktické dovednosti při praktickém vyhledávání aktuálních informací legislativního a sociálně správního systému, a rozšiřuje své profesní kompetence pro možné zastupování ohroženého klienta vznikem nebo rozvojem sociálních dysfunkcí.