Proprium židovské náboženské filozofie. Filón Alexandrijský.
Dílo a myšlení. Mezi Jeruzalémem a Aténami: rabínský judaismus ve svém formativním období a filozofie.
Inkulturace dědictví antické filozofie a křesťanské teologie v islámském myšlení a následně v karaitském a rabínském judaismu na půdě islámské civilizace. Židovský kalám: Saadja Gaon. Šlomo ibn Gabirol a novoplatonismus v židovském myšlení. Bachja ibn Pakuda a súfismus.
Jehuda ha-Levi, Al-Ghazáli a skepse vůči filozofii. Maimonidův život a dílo.
Maimonidova exegeze Písma. Maimonidova koncepce Boha.
Maimonidovy argumenty ve prospěch koncepce creatio ex nihilo. Maimonidova etika.
Gersonides jako vrcholná postava židovského aristotelismu a jeho kritické navázání na Maimonida a Averroa. Chasdaj Crescas, Josef Albo a Don Yitzhak Abravanel v kontextu myšlení pozdního středověku.
Teologie Jehudy Loewa ben Besalela (Maharala).
Cílem tohoto kurzu je seznámení s významným pramenem literatury rabínského judaismu, do které kromě rozsáhlé literatury náboženského práva, spisů k liturgii, komentářů k Písmu, a mystických spisů patří také díla
židovské náboženské filozofie. Látka kurzu je prezentována diachronním způsobem, tzn. soustředí se na vývoj
židovské náboženské filozofie v průběhu staletí. Kurz začíná předrabínským myšlením helénistické doby a sleduje následující vývoj až po rabínské myslitele 10. až 12. století před Maimonidem. Nejvýznamnější místo v látce předmětu zaujímá Maimonidovo myšlení a jeho působení v následujících staletích. Další významnou postavou je
Gersonides, následován židovskými španělskými mysliteli 15. století. Kurz je uzavřen pohledem na židovské myšlení renesanční doby. Zvláštní pozornost je věnována interakci židovského myšlení s islámskými i křesťanskými myšlenkovými směry.