Charles Explorer logo
🇬🇧

Philosophy of Education

Class at Hussite Theological Faculty |
L0237

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Výchova jako iniciace (mýtus, R. S.

Peters). Výchova jako svádění řečí (Platón, Isokratés).

Výchova jako politika (Aristotelés). Výchova a ideál učitele (Augustin).

Vševýchova (Komenský). Výchova jako osvícení (Locke, Kant).

Výchova jako osvobození (Rousseau, Marx, Freire, Giroux). Výchova k demokracii (Dewey, Thoreau, Neill).

Výchova v dnešní situaci (Lyotard, Derrida, Foucault, Barthes). Krize výchovy (Liessmann).

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Studenti se seznámí se základními a tradičními otázkami filosofie výchovy a pokusí se na ně ve společné diskusi hledat odpovědi. Své před-porozumění pedagogické situaci budou schopni diskutovat s ostatními studenty.

Společně budou diskutovat také nad klasickými díly západní filosofické tradice, rozeznají klíčová východiska těchto děl a jejich vzájemné rozdíly, zváží jejich přínosy a naopak problematická místa. Studenti se zorientují ve vybraných klíčových dílech filosofie výchovy a budou schopni jejich myšlenky kriticky promýšlet nejen v kontextu dějin lidského myšlení, ale především vlastní zkušenosti a současného stavu školství a společnosti. Studenti si tak zformulují vlastní filosofický program výchovy.

Kurz bude probíhat pokud možno synchronní, společná diskuse nad přečtenými texty.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.