Charles Explorer logo
🇨🇿

Srovnávací pedagogika I.

Předmět na Husitská teologická fakulta |
L0241

Sylabus

Srovnávací pedagogika jako vědní disciplína (definice a význam).

Česká srovnávací pedagogika.

Metodologie srovnávací pedagogiky.

Zdroje srovnávací pedagogiky.

Nástroje mezinárodního srovnávání (ISCED)

Mezinárodní srovnávací šetření (IELS, PIRLS/TIMMS, PISA)

Český školský systém – Bílá kniha, RVP.

Školské systémy ve světě a jejich typizace.

Měření výsledků vzdělávání u nás a v mezinárodní perspektivě.

Učitel v mezinárodní perspektivě.

Vývojové trendy ve vzdělávání u nás a ve světě.

Aktuální otázky srovnávací pedagogiky.

Anotace

Cíl předmětu:

Student rozumí předmětu srovnávací pedagogiky a jejím metodám.

Student si vyzkouší vyhledávat domácí i zahraniční informace o vzdělávacích systémech.

Student rozumí českému vzdělávacímu systému.

Student si zkusí kriticky posoudit náš školský systém na základě znalostí vývojových trendů ve světě.

V případě přechodu na distanční výuku budou studenti o jejím průběhu informováni mailem. Pokud to epidemiologická situace dovolí, proběhne výuka blokově v jednom, nebo dvou setkáních. Zbytek výuky bude realizován distančně nebo individuálními konzultacemi.