Praktické morální otázky raného křesťanství; Osmdesát křesťanských předpisů v Moraliích Basila Velikého; Křesťanská etika doby soumraku římského impéria: obrácení do vlastního nitra a optimistická teologie dějin sv. Augustina; Člověk jako svědek a participant nebeských řádů: křesťanství v novoplatónském rámci u Pseudodiviše Areopagity; Křesťanská, nebo filosofická etika „posledního Římana“ Boëthia?; Etika vydanosti a radikální otevřenosti zjevení: mystická cesta Hildegardy von Bingen; Stupně pokory, stupně pýchy: etická koncepce Bernarda z Clairvaux; Bratr slunce, sestra luna, sestra smrt těla: etika souznění s řádem stvoření u sv.
Františka z Assisi; Život a dílo sv. Anežky České; Mistr Eckhart a etika následování; Repríza etiky ctností v metafyzickém rozvrhu universa u Tomáše Akvinského; Dvě kapitoly z mystické etiky anglickojazyčného prostředí: Oblak nevědění a Cesta Poutníka; Teologické zarámování etiky u Martina Luthera; Etika raných mystických traktátů J.
A. Komenského; Mystika a etika ve svědectvích současníků, dva příklady osobních příběhů
Předmět Seminář z etiky je koncipován jako seminární. Volně navazuje na předmět Etika.
Klade důraz na uchopení vybraných etických koncepcí křesťanského myšlení starověku, středověku a raného novověku. V těchto intencích sleduje tři linie vývoje etického myšlení ve vzájemném sepjetí i napětí: raně křesťanskou (pozitivní), systematicko-teologickou (spekulativní) a mysticko-spirituální (zjevenou).
Student si osvojuje a prohlubuje znalosti teologicko-filosofické etiky, schopnost o nich přemýšlet, přednášet a diskutovat. Získává kompetence ke koncipování sylabu etické výchovy.