Charles Explorer logo
🇨🇿

Krizové intervence v pedagogické praxi

Předmět na Husitská teologická fakulta |
L0262

Sylabus

Stanovení krize a vymezení základních pojmů. Reaktivita na straně účastníků krize včetně intervenujícího pracovníka.

Fáze krize. Jednotlivé kroky krizové intervence.

Praktické nácviky různých postupů a řešení s ohledem na specifika a individuální potřeby účastníků.

Anotace

Studijní předmět se zaměřuje na objasnění a aktivní pochopení frekventantů problematiky krizových intervencí v jednotlivých oblastech-rodině, škole a poradenství. V průběhu si frekventanti osvojí podstatu a souvislosti krizových intervencí jak na straně klientů, tak na straně těch, kdož zasahují. Frekventanti se naučí vymezení, stanovení krize, získají dovednost zvažování možných příčin a důsledků. Na základě absolvování kurzu dokáží rozpoznat jednotlivá specifika individuálně zaměřených intervencí. Praktické nácviky jednotlivých kroků krizové intervence poskytnou frekventantům sebezkušenostní dovednost. Součástí kurzu jsou i návštěvy specializovaných pracovišť, které se zaměřují na krizové intervence, a tím studenti získají reflektivní zkušenost. Absolvováním tohoto kurzu budou studenti schopni rozpoznat možné krizové situace v pedagogické praxi, budou schopni vymezit jejich interferující faktory a ze své role pedagoga je i aktivně řešit. Předpokladem pro účast v kurzu je absolvování Bc. studia s adekvátními psychologickými disciplínami (např. úvod do psychologie, pedagogická a sociální psychologie).

Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem po splnění zadaných úkolů, které budou studentům sděleny.